Reis en aankomst Manado - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Myrna Blom - WaarBenJij.nu Reis en aankomst Manado - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Myrna Blom - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst Manado

Door: Myrna

Blijf op de hoogte en volg Myrna

05 Februari 2017 | Indonesië, Manado

Halloooo allemaal,

Nou hier komt het hoor, mijn eerste reisverslag vanaf Manado in Indonesië.

Donderdag heb ik in Brussel afscheid genomen van pap, mam en Kyron. Meteen bij de incheckbalie hadden Annemijn en ik al een licht stressmomentje doordat de vrouw achter de balie ons visum niet 'goed genoeg' vond. Gelukkig door wat telefoontjes is dit uiteindelijk opgelost. Daarna gingen we rustig op zoek naar de gate wat uitliep op ongeveer 6 keer de verkeerde richting inlopen. Fijn dat we allebei zo'n goed richtingsgevoel hebben. Toen we de gate hadden gevonden was er een flink staar ons aan' gehalte. Tijdens de vlucht naar Istanbul gezellig gekletst met een Spaanse meid en Turkse wijn uitgeprobeerd. Vervolgens ook nog vrienden geworden met de stewardess. Resultaat: 40 zakjes hazelnoten gekregen, heel vrijgevig.

Op het vliegveld van Istanbul gewacht op het vliegtuig naar Jakarta, waar we hele luxe plekken met veel beenruimte bleken te hebben. Meteen geprobeerd onze kennis van de Indonesische taal toe te passen op onze Indonesische buurman maar die gaf helaas de voorkeur aan Frans, wat toch niet echt onze taal is. Verder vooral veeeeel geslapen en gegeten, waardoor de 11uurtjes zo om waren.

Op het vliegveld in Jakarta werden we onthaald door een man met een bordje waar mijn naam op stond. We waren verrast hoe goed dit geregeld was. Taxi rit naar het hotel was buitengewoon wild. 70km/u in versnelling 2 en de chauffeur heeft ongeveer 16 ongelukken op t laatste nippertje kunnen vermijden plus een aantal boetes voor bumperkleven (maar ach, die komen hier vast niet voor). Hotel was errruuug prima, 13euro voor n nachtje. Chicken teriyaki gegeten waarbij we duidelijk de opdracht gaven tidak pedas (niet pittig), had gelukkig goed effect.
De volgende uitdaging was om te gaan slapen, maar aangezien 23.00 in Nederland 17.00 was, werd dat nogal lastig. Al met al ieder uur van de klok gezien maar wel de meest originele gespreksonderwerpen gehad met Annemijn. Na lang wachten, mochten we om 07.00 eindelijk gaan ontbijten. Nog nooit zo blij geweest om uit bed te mogen haha. Daarna zochten we een winkeltje, waarbij we wandelend een verse dode rat tegenkwamen op de weg, richting vliegveld gegaan (4uur te vroeg) maar we hebben ons wel vermaakt doordat bijna niemand op het vliegveld Engels kon en dus alles in het Indonesisch moest. Ja, dan doe je lang over het vinden van een simkaart. De mensen zijn wel allemaal super vriendelijk!

Inmiddels aangekomen in Manado, zijn we opgahaald door Frater Jan op het vliegveld. De eerste bier en een maaltijd zijn binnen dus we kunnen er tegenaan. Prima slaapplek in een groot gebouw waar allerlei mensen slapen en ook kantoren zijn. Nog nooit zoveel zooi gezien. Kortom: gesloopt, oververhit maar een primaaaa reis gehad :). Ook ons eerste nachtje in het verblijf zit erop. Buiten de moskee die om 04.30 flink veel geluid gaat maken lekker en lang geslapen. Vandaag eens kijken wat Manado ons te bieden heeft!

Selamat hari!
Myrna

• 05 Februari 2017 - 10:33

Petra Blom:

Hey Myrna, geweldig leuk om zo wat meer over jullie reis mee te krijgen. De eerste ervaringen zijn weer binnen. Hopelijk mogen er nog vele mooie volgen!
    xxx Mama

• 05 Februari 2017 - 12:52

Quinty:

Haha je schrijft precies zoals je het zou vertellen! Leuk hoor myr, geniet ervan!

• 05 Februari 2017 - 19:19

Tante Gerda ,Ome Conny :

haha wat een avonturen al ,goed dat we dit pas naderhand horen haha
    Nu maar lekker uitrusten en alles bekijken voor je begint met stage xxx

• 05 Februari 2017 - 21:59

Iris :

Hee Myrna,

Super leuk om te lezen.
    Heel veel plezier, ben benieuwd naar je volgende verslag!

Groetjes Iris

• 06 Februari 2017 - 15:47

Lian Backx:

Wat leuk je om je verhalen te lezen Myrna. Je schrijft idd net zoals je het zou vertellen. Op naar nog veel meer leuke ervaringen en verhalen. Geniet ervan!